CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, April 10, 2009

Erry Putra Bkn pelajar RMC ??



MINGGU lalu, B*Pop menyiarkan cerita mengenai pelakon Erry Putra. Bagaimanapun kenyataannya yang mengaku sebagai bekas pelajar Royal Military College (RMC) rupa-rupanya tidak disenangi Jawatankuasa Bekas Putera RMC.


Wakil Jawatankuasa Bekas Putera RMC, Amirruddin Amidon yangmenghantar e-mel kepada Raja meminta Erry atau nama sebenarnya, EireySyafiq @ Razlan Hamzah membuat penjelasan lanjut kerana namanya tiada dalam senarai penuntut sepanjang 1994 hingga 1998.

image Amiruddin berkata, RMC adalah antara sekolah elit di Malaysia dan melahirkan ramai pemimpin negara serta golongan artis seperti Nazril Idrus, AC Mizal dan Ashraf Muslim yang belajar pada tahun sama dengan mereka.

“Hubungan bekas penuntut RMC bagaikan adik beradik. Hanya 103 penuntut dipilih pada 15 Disember 1994 dan hanya 77 penuntut yang tamat pengajian pada 1998. Kehidupan kami di RMC sukar dan mencabar. Kami berkorban masa remaja demi menyahut cabaran dengan rasa tanggungjawab. Kami terkilan apabila ada insan yang tidak dikenali mengaku sama angkatan dengan kami, sedangkan kami tidak mengenalinya.

“Saya berharap pada masa akan datang tiada lagi artis yang tidak bertanggungjawab mengaku menuntut di sekolah elit semata-mata mahumenunjuk kehebatan. Erry sudah mencalarkan perasaan penuntut yang bersusah payah berusaha untuk mendapatkan status itu. Saya berharap Erry dapat menjelaskan status persekolahannya secara terbuka,” katanya.

Raja rasa mungkin timbul salah faham, jadi Raja akan cuba dapat penjelasan Erry minggu depan.

4 comments:

Suryss said...

haha..cri kat pak cik google lah tu :P

Hakim Zailan said...

dah dpt lom penjelasan?

Anonymous said...

sumpah x malu nak mengaku budak boy..

Anonymous said...

haha.. bajet budak boy konon..